ندای شیعه

شیعه یعنی یک بیابان بی کسی - غربت صد ساله بی دلواپسی

ندای شیعه

شیعه یعنی یک بیابان بی کسی - غربت صد ساله بی دلواپسی

نظر علمای شیعه بر عدم تحریف قرآن

سلام بر شما :

یکی از شبهاتی که اهل سنت و وهابیه بر شیعه وارد می کنند ، اعتقاد شیعه به تحریف قرآن است . ببینیم  که نظر علما و اساطین شیعه در این مورد چیست .

 .........

سلام بر شما :

یکی از شبهاتی که اهل سنت و وهابیه بر شیعه وارد می کنند ، اعتقاد شیعه به تحریف قرآن است . ببینیم  که نظر علما و اساطین شیعه در این مورد چیست .

 

1- شیخ صدوق رضوان الله علیه متوفای سال 381 هـ ق میگوید : " اعتقاد ما آنست که قرآنی را که خداوند بر پیامبرش نازل فرموده است ، همین قرآن  موجود در بین دو جلد است که امروزه در دست مسلمانان قرار دارد و سورهای آن نیز 114 سوره است"  . 

 ( رساله اعتقادات صدوق چاپ شده با باب حادی عشر صفحه 93 )

    2- شیخ مفید رضوان الله علیه متوفای سال 413 هـ ق میگوید : "جماعتی از امامیه میگویند : از قرآن کریم چیزی کم نشده است بلکه حذف شده از تأویل آن و تفسیر معانی قرآن بر حقیقت تنزیل آن که در مصحف امیر المؤمنین علیه السلام بوده است و آن قرآن نیست و این قول را می پزیریم"   .
( اوائل المقالات فی المذاهب المختارات صفحه 55 و 56 )

    3- سید مرتضی علم الهدی رضوان الله علیه متوفای سال 436 هـ ق میگوید : " علم به صحت نقل قرآن مثل علم به شهرها و حوادث بزرگ و وقایع عظیم و کتابهای مشهور و اشعار مسطور عرب است ، زیرا توجه و عنایت خاصی و دواعی مختلفی وجود دارد برای نقل و حراست از این امور تا از بین نروند و چون قرآن کریم معجزه نبوت و مأخذ احکام شریعت و علوم دینیه است و علمای مسلمین ، منتهی درجه عنایت را برای حفظ وحراست از آن بکار بسته اند ، پس چگونه ممکن است که تغییر کند یا نقصی بر آن وارد شود (تا آنجا که میگوید:) قرآن کریم در زمان خود پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم همین طور که الان است ، جمع شده و مرتب بود"  .

(مجمع البیان جلد 1 صفحه 16)
    ناگفته نماند که این گفتار سید مرتضی آنچنان از او مشهور است که حتی بزرگان اهل سنت نیز نقل کرده اند ، ابن حجر از ابن حزم اندلسی نقل میکند که :"سید مرتضی امامی بود و معتقد بود کسی که معتقد شود از قرآن چیزی کم شده یا به آن افزوده شده یا چیزی از آن تبدیل شده است ، کافر است "  .
(لسان المیزان جلد 9 صفحه 224)

    4- شیخ الطائفه طوسی رضوان الله علیه متوفای سال460 هـ ق میگوید : "زیاده و نقصان در کلام خداوند راه ندارد زیرا اجماع قائم است که به قرآن چیزی اضافه نشده است و مسلمانان معتقدند که از آن چیزی کم نشده است ،  و مذهب ما همین است ( بعد میگوید ( روایاتی در کتب شیعه و سنی آمده است که دلالت بر نقصان بسیاری از آیات و نقل بعضی از آن از جایی بجای دیگر میکند ، اما چون روایات همه خبر واحد هستند و موجب علم نمی شوند ، عمل به آنها ممکن نیست و بهتر است که از آنها اعراض شود و اگر امکان تأویل نبودطرد شوند ، و اگر آن روایات صحیح السند هم باشند باز موجب طعن در قرآن نخواهند شد ، زیرا که صحت آن مورد اتفاق همه مسلمانان است  .
(التبیان جلد 1 صفحه 3  )

    5- امین الاسلام طبرسی رضوان الله علیه متوفای سال 548 هـ ق نویسنده تفسیر مجمع البیان میگوید : " در قرآن کریم چیزی اضافه یا از آن کم نشده است ، اما چیزی اضافه نشده است چون اجماع مسلمین است و از نظر مذهب ما از قرآن چیزی کم هم نشده است" .

( مجمع البیان جلد 1 صفحه 15 )

    6- سید بن طاووس رضوان الله علیه متوفای سال 664 هـ ق میگوید : " قرآن کریم مصئون از زیاده و نقصان است "  .  
( سعد السعود صفحه 192 )

    7- علامه حلی رضوان الله علیه متوفای سال 726 هـ ق میگوید : " حق آنست که در قرآن کریم تبدیل و تقدیم و تأخیری واقع نشده است و پناه میبرم به خداوند از کسی که معتقد باشد بر وقوع تحریف ،  زیرا که موجب شک میشود در معجز? رسول علیه و آله السلام که نقل آن متواتر است "  .
( اجوبة المسائل المهناویة صفحه 121 )

    8- شیخ زین الدین بیاضی عاملی رضوان الله علیه متوفای سال 877 هـ ق میگوید : " تواتر قرآن جملةً و تفصیلاً معلوم است و اگر چیزی به آن اضافه یا از آن کم میشد هر عاقلی متوجه می گردید حتی اگر حافظ قرآن هم نمی بود  ، به جهت مخالفت با اسلوب و فصاحت قرآن "  .

( الصراط المستقیم جلد 1 صفحه 45  )

     9- شیخ فتح الله کاشانی رضوان الله علیه متوفای سال 988 هـ ق در رابطه با روایاتی که دال بر نقص قرآن است میگوید : اگر حدیثی بر خلاف دلیل یا سنت متواتر یا اجماع بود و تأویلش ممکن نبود و امکان حمل بر وجوه دیگر را نداشت ، واجب است طرح و اعراض از آن"  .
( 'تفسیر منهج الصادقین ، مقدمه کتاب و در ذیل آیه إنا له لحافظون )

    10- سید نور الله شوشتری رضوان الله علیه معروف به قاضی شهید یا شهید ثالث که در سال 1019 هـ ق به شهادت رسیده است در کتاب مصائب النواصب ،بحث امامت و کلام بالصراحه عقیده تحریف را از مذهب اهل بیت نفی میکند .


    11- فیض کاشانی رضوان الله علیه متوفای سال 1019 هـ ق در ذیل آیه مبارکه (انا له لحافظون) میگوید : " یعنی از تحریف و تغییر و زیاده و نقصان "  .

(الاصفی فی تفسیر القرآن صفحه 348 )

    12- شیخ بهاء الدین عاملی رضوان الله علیه معروف به شیخ بهائی متوفای سال1030هـ ق میگوید :" صحیح اینست که قرآن کریم از زیاده و نقصان محفوظ است چنانکه آیه مبارکه (انا نحن نزلنا الذکر و انا له لحافظون) دلالت میکند و آنچه که گفته میشود از ساقط شدن اسم علی علیه السلام در بعض از مواضع مثل (یاایها الرسول بلغ ما انزل الیک - فی علی-) و غیر آن ،نزد علما معتبر نیست"  .

( آلا الرحمن صفحه 26 )


    1۳- فاضل تونی رضوان الله علیه متوفای سال 1071 هـ ق میگوید : "مشهور آنست که قرآن کریم محفوظ و مضبوط است همانطوریکه نازل شده است و خداوند حکیم حافظ آنست چنانکه فرمود : (انا نحن نزلنا الذکر و انا له لحافظون) "  .

( الوافیة فی الاصول صفحه 148 )

    ۱۴- حر عاملی رضوان الله علیه متوفای سال 1104 هـ ق میگوید :"هرکسی که در اخبار و آثار تتبع و تحقیق کند ،علم قطعی پیدا میکند که قرآن کریم اعلی درجه از درجات تواتر را دارا است و هزاران نفر از صحابه آنرا حفظ و قرائت کرده اند و در زمان رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم جمع شده و به صورت کتاب بود "  .
 ( الفصول المهمة فی تألیف الامة صفحه 166 )


    ۱۵- علامه مجلسی رضوان الله علیه متوفای سال 1111 هـ ق در ردّ اخبار دلالت کننده بر نقصان میگوید : " این اخبار ، اخبار آحاد هستند و قطع به صحت آنها پیدا نمی شود "  .
 (بحار الانوار جلد 89 صفحه 75 )

    ۱۶- شیخ جعفر کبیر رضوان الله علیه معروف به کاشف الغطاء متوفای سال 1228هـ ق میگوید :" شکی نیست که قرآن کریم محفوظ از نقصان بحفظ خداوند دیان است همانطوریکه صریح قرآن و اجماع علما بر این نکته دلالت دارد "  .

( کشف الغطاء کتاب القرآن صفحه 299 )

    ۱۷- سید محمد طباطبائی رضوان الله علیه مشهور به مجاهد متوفای سال 1242 هـ ق می گوید : " شکی نیست که قرآن در اصل،اجزاء ،محل ،وضع و ترتیب متواتر است و این مطلب را محققان از اهل سنت نیز قبول دارند زیرا قرآن معجزه بزرگ ، اصل دین و صراط مستقیم است و دواعی مختلف بر حفظ آن وجود دارد"   .
( مفاتیح الاصول مبحث حجیت ظواهر کتاب )


     ۱۸- شیخ ابراهیم کلباسی رضوان الله علیه متوفای سال 1262 هـ ق میگوید :" نقصان در قرآن کریم بهیچ عنوان راه ندارد "   .

(اشارات الاصول مبحث حجیت ظواهر کتاب )

    ۱۹- سید محمد شهشهانی رضوان الله علیه متوفای سال 1289 هـ ق در کتاب العروة الوثقی میگوید : " در قرآن کریم تحریف واقع نشده است " و این مطلب را به جمهور مجتهدین نسبت میدهد . 

( البیان صفحه 200 )

    ۲۰- سید حسین کوه کمری رضوان الله علیه متوفای سال 1299 ضمن تصریح به عدم تحریف برای حفظ قران از تحریف به امور ذیل استدلال میکند :

    الف : اصل عدم تحریف زیرا که تحریف مشکوک است وحادث پس با اجرای اصل عدم نفی میشود .

    ب : اجماع بر عدم تحریف .

    ج : منافاة تحریف با معجزه بودن قرآن .

    د : آیه مبارکه (لایأتیه الباطل من بین یدیه و لا من خلفه)  .

    هـ : اخبار ثقلین (که دلالت میکند بر اینکه قرآن بصورت کتاب در زمان رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم جمع آوری شده بود ) .

    و : روایاتیکه ما را به تمسک به قرآن و پیروی آن امر میکند (و اگر تحریف در آن راه داشت امر به اخذ و تمسک لغو بود)  .

( بشری الوصول الی اسرار علم الاصول مبحث حجیت ظواهر کتاب  )

    2۱- شیخ محمد جواد بلاغی رضوان الله علیه متوفای سال 1352 هـ ق میگوید : " اگر شنیدی که بعضی از روایات شاذ و نادر دلالت میکند بر تحریف قرآن و از بین رفتن بعضی از آیات آن ،پس به این روایات اعتنا نکن زیرا روات آن ضعیف و متن آن مضطرب و سست است"  .


( آلا الرحمن فی تفسیر القران صفحه 18 )


      2۲- شیخ محمد حسین آل کاشف الغطاء رضوان الله علیه متوفای سال 1373 هـ ق که دکتر ادعای شاگردی ایشان را دارد میگوید : "کتاب موجود در دست مسلمانان همان کتابیست که خداوند متعال آنرا برای تحدی و اعجاز و تعلیم احکام و تمییز حلال از حرام نازل فرمود ، در این کتاب نه چیزی اضافه و نه از آن کم شده است و نه تحریف در آن راه دارد و بر این مطلب اجماع مسلمین است .

    اگر کسی ادعا کند که قرآن تحریف شده یا از آن چیزی کم شده است ، خطا کرده است و این آیه مبارکه (انا نحن نزلنا الذکر و انا له لحافظون) او را رد میکند و احادیثی که از طریق شیعه و سنی نقل شده در نقص یا تحریف قرآن ، احادیث شاذ و ضعیف و اخبار آحاد هستند که موجب علم و عمل نخواهد شد ، پس باید تأویل یا به دیوار زده شود"  .

( صل الشیعة و اصولها صفحه 101 و 102 )

    2۳- سید عبدالحسین شرف الدین موسوی رضوان الله علیه متوفای سال 1377 هـ ق میگوید : "قرآن عظیم و ذکر حکیم از طرف ما متواتر است به جمیع آیات و کلمات و سائر حروف وحرکات و سکنات به تواتر قطعی از امامان اهل بیت علیهم السلام و هیچ کس در آن شک ندارد و ائمه اهلبیت نیز از جدشان رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم و آنبزرگوار از خداوند متعال نقل کرده است و در این هم جای شکی نیست ، ظواهر و نصوص قرآن همه حجتهای خداوند و دلیل اهل حق است بحکم ضرورت اولیه از مذهب امامیه ، روایات صحیحه نیز در این زمینه بنحو متواتر از طریق عترت طاهره سلام الله علیهم زیاد نقل شده است ، و لذا شیعیان هر روایت مخالف قرآن را حتی اگر صحیح هم باشد ، بدیوار میزنند و به آن اعتباری قائل نمی شوند ، و قرآن کریم در زمان خود رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم جمع شد همانطوریکه الان هست بدون کوچک ترین تغییر و زیاده و نقصان "   .

( اجوبة مسائل جارالله صفحه 28 و 37 )

    2۴- امام خمینی رضوان الله علیه متوفای سال 1409 هـ ق میگوید : " کسیکه مطلع باشد بر توجه مسلمانان به جمع ، حفظ ، ضبط ، کتابت و  قرائت قرآن متوجه خواهد شد که روایات دلالت کننده بر تحریف باطل است زیرا آن روایات یا ضعیف است و استدلال به آنها صحیح نیست و یا جعلی و ساختگی است که علامات جعل و ساختگی بودن در آنها کاملا مشخص است ، یا غریب است که موجب تعجب میشود ، و اگر صحیح بود باید تأویل شود "  .

( تهذیب الاصول جلد 2 صفحه 165 )

    2۵- آیة الله العظمی خوئی رضوان الله علیه متوفای سال 1413 هـ ق میگوید : " معروف بین مسلمانان عدم وقوع تحریف در قرآن است و اینکه قرآن موجود در نزد ما همان قرآن منزل بر نبی اعظم صلی الله علیه و آله و سلم است و بر این مطلب بسیاری از اعلام از جمله رئیس المحدثین مرحوم صدوق بن بابویه تصریح نموده اند و قول به عدم تحریف را از معتقدات امامیه حساب کرده اند "  .

( البیان صفحه 200 )

    باز میگوید : " قصه تحریف قرآن جزء خرافات و خیالات است و به تحریف قائل نمیشود مگر کسی که عقلش ناقص باشد یا درست تأمل و تفکر نکرده باشد یا اینکه بخاطر علاقه اش به قول به تحریف معتقد به آن شده باشد زیرا که علاقه به چیزی انسان را کور و کر میکند اما آدم عاقل منصف متدبر شکی در باطل بودن یا خرافاتی بودن تحریف ندارد "  .

( البیان صفحه 259 )

 

 

یا علی

 

نظرات 5 + ارسال نظر
امیر دوشنبه 6 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 08:09 ب.ظ http://nadaram

bebakhshid man farsi neveshtan sakhtame injuri neveshtam
shoma migid ghoran tahrif nashode dorost shakki nist.amma chera ma harja mishinim ya skhanrani age bashe hamash migan din haye dige tahrif shde faghat eslam dast5 nakhorde
man ye dusti dashtama ke ahe keshvare kore va masihi bud va az chandin
mosamun shenide bud ke dinesh naghese va morede ghabue khoda nist o in harfa.bande khoda shaki bud migof chera mosalmuna fekrm mikonan tanha rahe khodeshun doroste o baghie hame badano gomrahan? mage hazrate masih payambare khoda nabud mage dine una ham dine elahi nist? chera tu hamin irane ma kasi dinesho avaz kone o az mosalmuni ru bargardune hokmesh edame? khob yeki ba aghlo darke khodesh masalan be in natije reside dine masihiat behtare.
rasty ye chize dige.ye ja tu javab be soale yeki az dustani ke mese man tu in bakhshe nazarat soal porside bud chand bar takid karde budin osule din taghlidi nist.khode shoma az koja be in 5 asle din residin? az koja tahghigh kardin ke aghlan haghaniate in 5 aslo ghabul kardin؟
ye chizi tarif mikonam ke mesle un bande khoda javabe in soale mano nadin.az ye baradare sokhanrani porsidam manbae shoma baraye tahghigh dar morede 5 asle dine eslam chi bude?
ishun goftan ghoran.man aghalam mige ghor'an ba tamame ezato ehterami ke daredar in 1 mored nemishe soraghesh raft.daghighan be hamun dalil ke shoma age kasi azatun beporse sib chie, shoma nemitunin begin ye chizie shabihe golabi , va badesh age beporse hala golabi chie ? baz shoma begid ye chizie shabihe sibn
bebinid man age alan ye din az khodam dar biaram o ye ketab ham bedam birun begam baraye haghaniate dine man azin ketab estefade konid.shoma ghabul mikoni?
nauzo bellah aslan manzure bande khoda ya shakhse peyghambar(S) nist. faghat khastam begam baraye residan be haghaniate dine mobine eslam, manbaei khareji bayan konid va lotfan manbae tahghigh khod ro ham bayan konid.

mamnun az mohabate aa'lii
یا حق

سلام بر برادر عزیز و بزرگوارم : جناب امیر

از نظر زیباتون متشکرم ... از اینکه دیر جواب میدم ، عذر خواهی می کنم .

در مورد تحریف در ادیان دیگر :

مساله تحریف در ادیان دیگر ، مساله ای نیست که مسلمانان بخواهند به ادیان نسبت دهند .

مثلا در مسحیت ، اناجیل ۴ گانه ، از بین حدود ۱۰۰ انجیل انتخاب شد .

سوال اینجاست : اصلا چرا ۴ تا انجیل دارند ؟؟؟

آیا خداوند به حضرت عیسی ( علیه السلام ) ۴ انجیل نازل کرد یا یک انجیل ؟؟؟

همین تعدد انجیل ها ، خود دلیلی قطعی بر تحریف کتاب مقدس مسیحیت است . و این در حالی است که این گونه تحریفات در قرآن کریم موجود نیست .

----------
در مورد درست بودن ادیان :

ما مسلمانان ضمن احترام به ادیان الهی ، عقیده داریم که با آمدن دین اسلام ، ادیان دیگر منسوخ شدند و لذا بر مومنین هر دینی واجب است که به دین اسلام ایمان بیاورند .

* ان الدین عندالله الاسلام

* الیوم اکملت لکم دینکم و اتممت علیکم نعمتی و رضیت لکم الاسلام دینا

--
البته در باب صحت نبوت پیامبر اکرم و اینکه وی موعودی است که در خود کتب مسیحیت امده است ، ما در هنگام مناظره با مسحیان ، هرگز قرآن را مبنا قرار نمی دهیم . بلکه بر اساس متن خود اناجیل مسیحیت با انان مباحثه می کنیم .
---------------------

در مورد اصول دین :

بزرگوار من ، برای بدست آوردن اصول هر چیزی ، باید به منبع آن مراجعه کرد . شما نمی توانید اصول دین اسلام را از انجیل یا تورات بدست اورید .

در انجیل و یا تورات فعلی ، خداوند متعال دارای جسم است و فرزند دارد و ... و این در حالی است که در قرآن کریم ، شدیدا اسلام از این مسائل نهی کرده و خود را بری می داند .

* لم یلد و لم یولد

* لا تدرکه الابصار و هو یدرک الابصار

لذا برای بدست آوردن اصول دین اسلام ، باید به قرآن مراجعه کرد .

اتفاقا مثال شما کاملا به موقع و زیبا بود .

اگر فردی ادعای نبوت و آوردن دین جدید بکند ، برای بدست آوردن اصول دین وی ، باید به کتاب مقدس او مراجعه کنیم و یا سخنان مستقیم او ... و نه به کتب دیگر .

----

در هر صورت از ابراز لطف شما ، صمیمانه سپاسگزارم .

یا علی

کیوان دوشنبه 6 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 11:34 ب.ظ http://YA-ZAHRA.BLOGSKY.COM

سلام ناصرجان.دستت درد نکند.به قول خودتان عالی بود...
فقط لطف کنید اگر مطالب تان طولانی است آن را در ادامه مطلب درج نمائید.
این اهل سنت از روی همین قرآن موجود نمی توانند حرف شان را ثابت کنند آنوقت ما را متهم می کنند که قرآن را تحریف شده می دانیم.
گاهی هم مصحف فاطمه را مطرح می کنند.
هر قدر می گوییم که نسخه ای از این کتاب را برای ما بفرستید نمی فرستند. می گوئیم پس در مورد چیزی که دسترسی بدان ندارید تهمت نزنید گوششان بدهکار نیست....موفق باشید

Amir چهارشنبه 15 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 03:24 ب.ظ

Yani shoma mifarmaeid agar bande beshakhse edeaye nabovat konam va begam az suye yek khodaye jadidi umadam, va ketabiam erae konam , shoma ba khundane un ketab motie man mishid?
dar hali ke ketab neveshteye daste mane?

va moteasefane khastam in ro ham begam ke ertebate mardome gheyre mosalman bishtar ba afrade afrade mosalmune mamulie manzuram ine ke ba aalem haye din ke ertebat nadaran, pas bahsaei ke beyneshun bishmiad va soal haei ke porside mishe , darvaghe hich javabe doroste kameli behesh dade nemishe , alan mosalmuna mashala hamegi faghat kafie yekio bebinan ke jeloye mojasameye buda sajde karde ya dare doa mikone, bado birahie ke az dahaneshun birun miad o nesare un fard mishe , valla manam jaye un fard budam az in din zade mishodam.ino dar javabe in goftam ke shoma goftin ehteram be adyane dige miazarim.

baraye chi hokme kasi ke az dine eslam kharej beshe marge?
aya tu khode enjil o torat mostaghiman be peyrovanesh amr shode ke be dine eslam ru biaran? manbae in harfetuno jaei gheyr az ghoran bayan konid?

سلام بر شما برادر بزرگوارم :

دوست من ، آمدن یک پیامبر و اثبات دین جدیدش با سوالی که شما قبلا مطرح کردید کاملا متفاوت است .

شما اصول دین اسلام را خواستید ، بنده عرض کردم که شما باید اصول آن را از کتاب آسمانی اسلام یعنی قرآن و مبانی اسلام ، بخواهید .

زمانی هم که یک پیامبر جدید می آید ، مبانی فکری و اعتقادی او و دینش را بر اساس کتابش می سنجند و سپس نقد می کنند .

( اگر احساس می کنید که شاید حقیر متوجه سوال شما نشدم ، بنده را راهنمایی کنید )

------
در مورد کلام شما درباره عوام مردم :

یکی از مشکلات مردم این است که برای حل سوالات اعتقادی خود نزد علمای دینشان نمی روند . این معضل متاسفانه وجود دارد ... ولی ما نباید خود را پایند این مشکل بکنیم .

کسی که به دنبال حقیقت است ( حتی کمی از حقیقت ) باید برود و در محضر بزرگان نشسته و شاگردی کند .

شبهاتی که میان مردم است ، بسیار راحت قابل جواب است . به شرطی که همین مردم بخواهند که جواب بگیرند .... لذا بیایند و شبهه را مطرح کنند . .... نه اینکه شبهه را خود مطرح کنند و خود جواب ناقص و یا غلط بدهند ، آخر سر هم به علما و ادیان ایراد بگیرند ...

--------
در مورد سوال شما در باره ارتداد :

اینکه در تورات و انجیل به آمدن پیامبر موعود اشاره شده است یا خیر ، مبحثی ماکلا مفصل است .

اگر بخواهید می توانم شما را با یکی از دوستان که در این زمینه تخصص دارند ، آشنا کنم .


باز هم به ما سر بزنید .

یا علی

amir جمعه 24 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 01:28 ق.ظ

salame mojadad
arze bande in bud chetor mishe az ketabi ke dastnevise mane masalan haghaniate man sabet beshe?
vaghean mibakhshid ke kheyli be in mozu esrar daram , akhe vaghean be nazaram in harf manteghi nist.masalan age man begam khubam, shoma bishtar bavar mikonid, ya age chand nafare dige dar morede man pishe tarif konan?
khob age in soal az khode man porside beshe mosalaman migam dovomi tasir gozare na avvali,khob malume hich kas rajebe khodesh bad nemige va hame motaghedan dar noe khodeshun khuban
ini ke goftam faghat ye mesal bud ta manzuramo beresunam


dar morede in ke goftin age kasi dombale haghighat bere bayad pishe alemesh bere o shagerdi kone, mikhastam begam man alemesh ham porsidam o javab nagereftam chikar konam?!
valla nemidunam manzuretun daghighan az alem kie?
khob ma rohani tuye iran ziad darim pas dastresi beheshun sakht nist
manzuram talabe haye javun nistan.
man tahala kheyli soal porsidam az kasaei ke fek mikardam javabamo midan amma mamulan vaghty soalaye inshekli miporsam faghat ba javabaye tondo barkhorde bad movajeh misham , hatta yebar ye bande khodai ke edea mikard foghe lisanse olume ghorani dare(benazaram ishun enghadr darskhunde budan ke aghalan manie mosalmun ro befahman) man o ba bado birah rahi kardan dar
zemn beman goftan to kaferi!!!
kasi ke 2 ta soal beporse kafere?
man khodaro ghabul daram va hamisheam babate hamechiz khodaro shokr mikoanamo mamnunam azash.amma un shakhs be khodesh ejaze dad hamchin harfi bezane! khob belakhare soal dashtam, az ishun nemiporsidam az ki miporsidam?
ye baram be daftare yeki az maraje'e taghlid zang zadam(nemikham esm bebaram) ke khob vaghty soalamo porsidam chizi ke shenidam in bud : "age soale shar'ei dashty zang bezan.bib bib bib bib bib bib bib..."
man nemidunam dige shar'e yani chi!
khob hame ke nemikhan beran tu hoze bshinan paye darse ostad!!!
pas belakhare ki mikhad javab bede? hame age nakhan cheshmo gush baste yechizio ghabul konan ki mikhad javabe soalashuno bede?
man soal ziad daram, javabe inaro ke gereftam hatman baghiasham miporsam


mamnun misham age ye adresi be man bedin ke man tu ketan haye asemanie dige betunam shakhsan bebinam in masalei ke adyane dige mostaghiman goftn dine eslam bertar az un dine va hame bayad mosalmun bashan.
kari be adyane dige ke az khorafate mardom be vojud umade nadaram



bebakhshid ke tulani shod.babate javabetun mamnun
ya hagh

سلام بر برادر عزیزم جناب امیر :

حقیر هرگز از مطالب زیبا و متطقی شما خسته نمیشوم . اگر بضاعت حقیر در حد جواب دادن به شما باشد ، قطعا کاستی نخواهم کرد .

و اگر هم نتوانم جواب دهم ، سعی می کنم که شما را به منابع مطمئن ارجاع دهم .
در مورد سوال ابتدایی :

بزرگوار من ، کلام شما زمانی صحیح است که ما فرض کنیم که پیامبری آمده و کتابش را خودش تالیف کرده . آنوقت کلام شما کاملا صحیح است زیرا : هیچ بقالی نمی گوید که ماست من ترش است !!!!

ولی اعتقاد مسلمانان بر این است که قرآن تالیف پیامبر اسلام نیست بلکه وحی است و مستقیما بوسیله فرشته وحی ، بر پیامبر نازل شده است . در قرآن نیز این امر از قطعیات است که تورات و انجیل هم بر حضرت موسی و حضرت عیسی ( علیهم السلام ) نازل شده است .

در مورد اعجاز بودن قرآن ، کلام بسیار است و آثار مسلمانان در این زمینه از حد تواتر گذشته است ( یعنی بسیار فراوان است ) .

لینک زیر برای مطالعه بد نیست

http://www.al-shia.com/html/far/books/quran&olum/ejaz_quran/fehrest.htm


http://www.al-shia.com/html/far/books/quran&olum/quran/index.htm


http://www.balagh.net/persian/quran/ketab_khaneh/08_darsnameye_olume_quran_2/index.htm



کوچکترین دلیل بر اینکه قرآن کتابی آسمانی است این است که هنوز هیچیک از اعراب مسلط بر زبان عربی ، هیچ شاعر ، حتی هیچیک از دشمنان اسلام نتوانسته اند که آیه ای مانند آیات قرآن بیاورند ( تا دقیقا بر اساس مبانی لفظی و معنوی قرآن ، دور از اشکال باشد )

---
در مورد حقانیت اسلام :

قطعا در برخی از کتب الهی موجود ، بسیاری از نکاتی که اشاره به حق بودن اسلام دارد را حذف کرده اند و یا معنا به عکس ( بر عکس معنا کردن ) می کنند.

برای پی بردن به این حقایق کافیست تا برخی از ردیه هایی که علمای اسلام بر انجیل و تورات نوشته اند را مطالعه کنید . البته بسیاری از آنان عربی است .


مبانی توحیدی اهل کتاب مانند مسیحیت و یهودیت ، به راحتی قابل رد شدن هستند .

فرزند خدا بودن ، خداوند ۳ گانه داشتن ، کشتی گرفتن با خدا ، و .... تماما نمونه ای هستند از اشکالات توحید اهل کتاب.


----
در مورد سوال از علما :

بنده به شما حق می دهم که ناراحت باشید !!! زیرا که برخی بعلت نداشتن اطلاعات کامل در جواب دادن ، فقط سبب بدبینی را فراهم می آورند . این امر برای بسیاری وجود دارد .

سایت زیر ، با آرامش در کلام و متانت و در عین حال مستند ، به سوالات شما پاسخ می دهد ( انشاءالله )

http://www.valiasr-aj.com


http://vahid-khorasani.ir



باز هم به ما سر بزنید . از آشنایی با شما برادر جویای حقیقت ، واقعا خوشحالم .

در پناه حق باشید

یا علی

رامین یکشنبه 14 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 07:58 ق.ظ

سلام
اهل تشیه وقتی به احادیثی که از اهل سنت هست استناد میکنند آنرا بریده می آورند حتی با آیات قرآن هم همین کار را انجام می دهند
در ضمن مصحف فاطمه به قول خودتان نزد امام زمان هست نه پیش سنی

می شه هر جا رو ناقص گفتیمُ شما کاملش کنید.
اگه هم مصحف پیش امام زمان است و پیش شما نیست و اون رو مطالعه نکردید، لطفا شما در موردش نظر ندید.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد